sobota, 1 czerwca 2013

Syrop z kwiatów akacji - robinii akacjowej

Pomysł na zrobienie tego syropu znalazłam tutaj od dawna bowiem chciałam zrobić taki syrop i dzięki Grażynie zaświtało i mnie w głowie i oto syrop akacjowy mam tak jak chciałam.
Użyję go do deserów a może tak jak Grażyna zrobię piankę albo wymyślę jakieś nowe zastosowanie.
Polecam bo jest pachnący latem i słońcem i słodyczą kwiatów.

Składniki:
  • 50 gałązek kwiatostanów akacji
  • 1000 g cukru
  • 3 łyżeczki kwasku cytrynowego - soku z cytryny
  • 4 szklanki wody

Przygotowanie syropu:
  • Kwiaty akacji umyć i osuszyć.
  • Wodę zagotować z cukrem do całkowitego rozpuszczenia.
  • Przestudzić i dodać kwasek a następnie do całkowicie ostudzonego wkładamy nasze osuszone kwiaty.
  • Przykrywamy garnek i odstawiamy na 24 godziny.
  • Po odkryciu pokrywki po tym czasie uderzy Was piękny akacjowy zapach.
  • Odcedzamy wtedy syrop od kwiatów.
  • Syrop należy zagotować i gorący przelewać do wyparzonych słoików, zakręcić i postawić dnem do góry.

Smacznego.

12 komentarze

  1. Chętnie zrobię. Jednak cały czas pada. Są przesiąknięte deszczem.
    Co z tego wyjdzie?
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam szczęście że dwa dni piękne słońce było i mogłam zebrać , może i Tobie się uda :-)

      Usuń
  2. Ojejciu zachwycam się. Posłałam Mamie przepisy akacjowe iiiii może uda się ją namówić na te cudeńka (booo nie dam rady czasowo w tej chwili samej zrobić) <3 zachwyt i korzystając z okazji...najlepszego z okazji dnia dziecka! Zachowaj tą odrobinę dziecka w sobie,pielęgnuj wrażliwość dziecięca na otaczający Cię świat niezależnie od wieku czy pory dnia...wszyscy jesteśmy dziećmi;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamierzałam się do niego w tym roku, ale jakos mi nie wyszło :) na pewno spróbuję w przyszłym :) zapraszam na mój blog, może coś ciekawego się znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja w tym roku zrobiłem. A dodatkowo nawet kilka słoiczków konfitury. Delicious

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy przepis dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy taki syrop można podawać małym dzieciom? Np 4 letnim? Jeżeli tak to jak często?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Twoje dziecko jada słodkości to oczywiście że tak. Zauważ jednak że cukru tu jest sporo.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger