niedziela, 18 marca 2018

Kąski z kurczaka w owsianej panierce

Zdrowsza wersja wszelakich fast foodów, pyszniejsza moim zdaniem, Przemka też.
Wiem co jem i wiem co do gara wkładam, dzięki temu jestem zdrowa i nie muszę martwić się o cholesterol.
Napisałam to min. dlatego iż mam w pracy kolegę który próbuje mnie przekonać że jedząc te paskudztwa z reklamowanych jadłodajni schudnie.
No i to prawda, schudnąć schudnie ale zdrowy to on na bank nie będzie, co w jego przypadku widać i słychać.
Dlatego dziś moja wersja zdrowego kurczaka.
Kąski z kurczaka w owsianej panierce.


              Składniki:

  • 4 pojedyncze filety z kurczaka kukurydzianego ok. 500 g
  • olej do głębokiego smażenia

              Panierka:

  • 4 łyżki mąki pszennej T 650
  • 1/2 szklanki posiekanych płatków owsianych
  • sól morska
  • kolorowy pieprz
  • 1 łyżka suchego oregano
  • 1 duże jajko
  • 2 - 3 łyżki mleka

Umyłam i osuszyłam filety z kurczaka, pokroiłam na mniejsze kawałki, takie na jeden kęs.
Płatki owsiane posiekałam, nie mieliłam tylko właśnie posiekałam, dodałam do nich mąkę, oregano i potłuczony pieprz kolorowy, wymieszałam.
Jajo roztrzepałam widelcem z solą i mlekiem.
Rozgrzałam olej w garnku.
Każdy kawałek mięsa zanurzyłam w jaju a potem obtoczyłam w płatkach owsianych.
Smażyłam w głębokim oleju na złoty kolor ze wszystkich stron.
Osączałam na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu.
Podałam z sosem chili, kimchi, pomidorkami Raf i piklami z ogórka.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                          "Podróże małe i duże"
Łódzka Manufaktura nocą

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger